Flat Preloader Icon

۰۹۱۹۷۹۴۱۷۴۰

۳۶۷۰۹۹۸۵ -۰۲۶

۰۹۱۲۲۶۱۳۴۱۷

تفاوت بالابر هیدرولیک و کششی چیست؟

تفاوت بالابر هیدرولیک و کششی چیست؟

برای اینکه تصمیم بگیرید در ساختمان مورد نظر خود از چه نوع بالابری استفاده کنید و به دنبال تفاوت بالابر هیدرولیکی و کششی باشید، با ما همراه باشید. تمامی شرکت های سازنده بالابر، انواع بالابر و آسانسور را تولید می کنند اما پیدا کردن تفاوتی که میان آن ها وجود دارد، کار هر فردی نخواهد بود. یکی از متداول ترین بالابرهایی که امروزه مورد توجه کاربران بسیاری قرار گرفته است، بالابرهای هیدرولیکی می باشد و در کنار آن، بالابر کششی را می توان نام برد.

بالابر هیدرولیکی چیست؟

بالابرهایی که با عنوان هیدرولیکی به فروش می رسند، بر اساس اصلی با نام پاسگال کار می کنند. لازم است بدانید که در این دستگاه، یک مخزن همراه با روغن هیدرولیک قرار دادند. در زمان بالا رفتن این دستگاه، روغن مورد نظر از داخل این مخزن به داخل پمپ و لوله ها منتقل می شود. این نوع از انتقال موجب می شود تا پیستون های مربوط به بالابر، هل داده شوند. نتیجه این عمل، حرکت به سمت بالای اتاقک دستگاه می باشد. از این بالابر جهت حمل افراد در منازل و بار در فروشگاه ها استفاده می شود.

ساخت و نصب بالابر هیدرولیکی 300 کیلوگرم ثابت در کرج

بالابر کششی چیست؟

زمانی که از بالابر کششی صحبت می کنیم، در واقع همان بالابر گیربکسی و یا وینچی مورد نظرمان می باشد. ساختمان هایی که تعداد طبقات آن ها زیاد است، معمولا از این بالابر گیربکسی یا کششی بهره می برند. با توجه به سرعت بالایی که این بالابر داراست، از آن در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده بسیاری می شود. بالابرهای کششی در انواع گوناگونی تولید می شوند و هریک کارایی متفاوت خود را دارند.

بررسی تفاوت های بالابر هیدرولیکی و کششی

از اصلی ترین تفاوت بالابر هیدرولیکی و کششی ، بایستی به نوع نحوه انتقال آن ها اشاره داشته باشیم.

• نکات مهم بالابرهای هیدرولیکی

توجه داشته باشید که بالابرهای هیدرولیکی از هزینه نصب مناسب تری برخوردار می باشند و حتی در زمینه نگهداری و انجام تعمیرات هم قیمت مناسب تری دارند. از یک طرف، در صورت تمایل به جابجایی بارهای سنگین، این نوع بالابرهای هیدرولیکی، گزینه های بهتری محسوب خواهند شد. در رابطه با میزان امنیت بالابرهای مورد نظر هم، باید به این نکته اشاره کنیم که بالابرهای هیدرولیکی از امنیت فوق العاده بیشتری نسبت به بالابرهای کششی برخوردارند.
بالابرهای هیدرولیکی جهت حمل بارهای سنگین به عنوان بهترین گزینه شناخته می شوند و از نصب راحت و آسانی هم برخوردارند. علاوه بر اشغال کم فضای داخلی درون ساختمان، امنیت فوق العاده بیشتری را در آن شاهد خواهیم بود. در صورتی که برق قطع شود و یا به هر دلیلی، بالابر مورد نظر از کار بیوفتد، فردی غیرمتخصص هم توانایی هدایت کابین به پایین نقطه مورد نظر را خواهد داشت. البته سرعت آن پایین است و بیشتر در ساختمان هایی از آن بهره می برند که نهایتا تا 5 طبقه دارند.


• نکات مهم بالابرهای کششی

بالابرهای کششی در عین دارا بودن موتوری کوچک، از سرعت بالاتری نیز برخوردار هستند. به همین دلیل یک گزینه مناسب برای ساختمان هایی است که ارتفاع زیادی دارند. در عین حال، مصرف انرژی آن ها پایین است. در کنار تمامی این موارد باید بدانید که هزینه نصب و نگهداری بالابرهای کششی بسیار زیاد می باشد و ظرفیت کابین در آن ها نیز محدود است. همچنین این را بدانید که در زمینه تحمل وزن هم از محدودیت برخوردارند. همچنین اگر برق قطع شود و بالابر به هر دلیلی از کار بیوفتد، جهت خروج مسافران از کابین، باید یک شخص با دانشی متوسط این کار را انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم و ایمیل های مهم را ارسال میکنیم

    مشاوره رایگان