Flat Preloader Icon

۰۹۱۹۷۹۴۱۷۴۰

۳۶۷۰۹۹۸۵ -۰۲۶

۰۹۱۲۲۶۱۳۴۱۷

انواع شیر برقی بالابر هیدرولیک و کاربرد و مزایای آن

انواع شیر برقی بالابر هیدرولیک و کاربرد و مزایای آن

شیر برقی هیدرولیک چیست؟ آشنایی با طرز کار و انواع مختلف آن

بالابر هیدرولیک یک دستگاه کنترل شده می باشد که با کمک نیروی هیدرولیکی، هر نوع باری را بالا و پایین می برد. شیر برقی بالابر هیدرولیکی هم به جهت کنترل جریان سیال در این سیستم بالابر هیدرولیکی مورد استفاده قرار می گیرد. این شیر برقی می تواند جریان سیال را برای بالابر کنترل نماید. در عین این که بر اساس سیگنال های الکتریکی فعال و یا غیرفعال می شود.

انواع شیر برقی بالابر هیدرولیک و کاربرد و مزایای آن

شیر برقی بالابر هیدرولیک چیست؟

شیر برقی هیدرولیکی یک دستگاه فوق العاده مهم است که با توجه به ویژگی و مزایایی که دارا می باشد، در زمینه های متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد. انواع و اقسام بسیاری دارد که هریک کاربردهای مخصوص به خود را دارند. همچنین مزایای بسیاری هم در آن شاهد هستیم که می تواند توجه هر کاربری را به خود جلب نماید.

انواع شیر برقی بالابر هیدرولیک

در رابطه با انواع شیر برقی بالابر هیدرولیک باید بدانید که می توانیم آن را به گروه های متفاوتی تقسیم کنیم. از جمله این دسته بندی ها لازم است اشاره ای به موارد ذیل داشته باشیم که عبارتند از :

شیرهای کنترل جهت

از این شیرهای هیدرولیکی معمولا به منظور کنترل جریان و یا شدت فشار سیال ها در خطوط جریان مورد نظر استفاده می نمایند. اما قابلیت اجرای همزمان این دو عملیات را دارا نیستند. بنابراین به منظور کنترل و فشار بایستی از هر دو نوع شیر هیدرولیکی به صورت جداگانه استفاده کرد.

شیرهای کنترل جهت

شیرهای کنترل فشار

یکی از مهم ترین تجهیزاتی که از نظر ایمنی دارای اهمیت است، وجود شیرهای کنترل فشار هیدرولیکی می باشد. از آن جایی که این نوع شیر از تغییرات ناگهانی فشار سیالات جاری، جلوگیری به عمل می آورد، می توانیم وجود آن را در افزایش ایمنی، بسیار موثر بدانیم.

شیرهای کنترل فشار

شیرهای کنترل جریان

این شیر را باید به عنوان مکمل شیرهای کنترل جهت که به صورت هیدرولیکی هستند، بدانیم.

شیرهای کنترل جریان

شیر پروپرشنال

در رابطه با شیرهای پروپرشنال نیز باید بدانید که یکی از پیچیده ترین و به عبارتی پیشرفته ترین شیرهای هیدرولیکی به شمار می آیند. در تولید آن ها از یک نوع خاص سولنوئید بهره می برند.

شیر پروپرشنال

نوع کاربرد شیر برقی هیدرولیک

شیر برقی هیدرولیکی یا همان سولنوئید را می توانیم از انواع شیرهای کنترلی جهت هیدرولیک بدانیم. از این شیر به عنوان یک جهت دادن مسیر روغن استفاده می نمایند تا بتوانند روغن را در مسیر دلخواه آن قرار دهند. پمپ هایی که درون آن قرار دارند و کارکرد هیدرولیکی دارند، به وسیله الکتروموتور، روغنی که داخل مخزن قرار دارد را به داخل سیستم هیدرولیک مورد نظر، هدایت می نماید.
این نوع از شیرهای برقی که به شکل هیدرولیکی تولید شدند را می توانیم از قطعات صنعتی بدانیم. این نوع از شیرها، انواع و اقسام گوناگونی دارند که هریک کاربردی مخصوص به خود را دارا می باشند. همچنین از آن ها جهت کنترل و مدیریت سیستم های هیدرولیکی بهره می برند. شیرهای برقی مورد نظر دارای حالت یک طرفه، دو طرفه و همچنین چند طرفه می باشند. کاربرد هریک از آن ها با دیگری متفاوت است.

مزایای شیر برقی هیدرولیک

همانطور که می دانید، شیر برقی هیدرولیکی یک دستگاه کنترل سیالات است که با کمک نیروی هیدرولیکی و همینطور سیستم لکترومغناطیسی به صورت خودکار و بر اساس سیگنال های الکتریکی فعال یا غیرفعال می شود. به این ترتیب، جریان سیال را به شکل باز یا بسته می کند. از این نوع شیرها در صنایع گوناگونی همانند صنایع نفت و گاز، آب و فاضلاب، برق و سایر صنایع استفاده می کنند.

شیر برقی هیدرولیک چیست؟

از مهم ترین مزایای شیر برقی هیدرولیکی عبارتند از :

  1. قابلیت کنترل دقیق :
    این شیر، قابلیت کنترل دقیق بر جریان سیال را دارد. با استفاده از سیگنال های الکتریکی، می توان جریان سیال را به صورت کاملا دقیق تنظیم نمود و نتیجه مناسبی را دریافت کرد.
  2. سرعت عمل فوق العاده بالا :
    شیرهای برقی هیدرولیکی از سرعت عمل بالایی برخوردارند . می توانند در زمان کوتاهی، جریان سیال را باز و بسته کنند.
  3. عملکردی قابل اعتماد :
    شیرهای برقی هیدرولیکی، به دلیل استفاده از سیستم های هیدرولیکی، از عملکرد قابل اعتمادی برخوردارند. پس قادر هستند تا در شرایط متفاوت دمایی و فشار، کارکردی صحیح و پایدار داشته باشند.
  4. دوام و مقاومت خوب :
    به دلیل به کار بردن قطعاتی باکیفیت و مقاوم، شاهد دوام بالایی از آن خواهید بود. بنابراین قادر خواهند بود تا فشار و شرایط سخت صنعتی را تحمل کنند و نیازی به تعمیرات مکرر نداشته باشند.
  5. ایمنی فوق العاده :
    این نوع شیرهای برقی هیدرولیکی از ایمنی بالایی برخوردارند و از خطرات احتمالی همجون نشت سیال، افزایش فشار غیرمجاز و همینطور سایر خطرات جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم و ایمیل های مهم را ارسال میکنیم

    مشاوره رایگان