Flat Preloader Icon

۰۹۱۹۷۹۴۱۷۴۰

۳۶۷۰۹۹۸۵ -۰۲۶

۰۹۱۲۲۶۱۳۴۱۷

بالابر چیست؟ آشنایی با انواع بالابر و موارد استفاده آن ها

بالابر چیست؟ آشنایی با انواع بالابر و موارد استفاده آن ها

در رابطه با بیان توضیحاتی مرتبط با سوال بالابر چیست؟ آشنایی با انواع بالابر و موارد استفاده آن ها، باید بدانید که یک دستگاهی می باشد تا بتوانید با کمک آن به راحتی نسبت به جابجایی انسان یا بار در ارتفاعات گوناگون بپردازید. این جابجایی می تواند به شکلی عمودی و یا افقی صورت بگیرد. امروزه از بالابر و انواع آن، استقبال زیادی می شود زیرا انجام کارها به این ترتیب، بسیار راحت تر شده است. هم اکنون، در بازار می توانیم بالابرهای بسیاری را همراه با طرح و ویژگی های متنوع آن ها مشاهده کنیم.

بالابر هیدرولیکی مغازه
ساخت بالابر هیدرولیکی

آشنایی با انواع بالابر و موارد استفاده آن ها

در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با انواع بالابرها می پردازیم تا بتوانید بر این اساس، انتخابی دقیق تر و مطابق با سلیقه خود داشته باشید. نکته ای که باید در مورد بالابرها بدانید، این است که توانایی تغییر مشخصات و ویژگی های آن ها را بر اساس محیط مورد نظر خود دارا می باشید. بنابراین فرقی نمی کند که شما چه میزان فضا در اختیار دارید، بلکه باید بدانید امکان قرار دادن بالابر را در هر محیطی خواهید داشت. هر بالابری به طراحی خاص خود نیاز دارد و باید تولیدکنندگان به این موارد دقت زیادی داشته باشند.
در حقیقت، بالابر یک شکل پرکاربرد از حمل و نقل عمودی است که میان طبقات مختلف صورت می گیرد. معمولا از این بالابرها در هر نوع ساختمانی استفاده می کنند. نوع و میزان ظرفیت بار، ارتفاع بالابر و طرح های مختلف آن در هریک با دیگری متفاوت است. بالابر به صورت کلی به افراد گوناگون کمک می کند تا بتوانند در شرایط گوناگون، کارکردهای مختلفی را تجربه کنند.

انواع بالابر و معرفی آن ها

همانطور که می دانید، بالابرها را بر حسب نوع کاربرد و یا سایر مشخصات و ویژگی هایی که دارا می باشند، مورد تقسیم بندی قرار می دهند. حال لازم است تا به معرفی انواع بالابر بر اساس نوع کاربرد آن ها بپردازیم تا با این موارد بیشتر آشنا شوید.

انواع بالابر شامل موارد ذیل می شود:

انواع بالابرهای صنعتی

منظور از بالابرهای صنعتی، بالابرهایی هستند که در صنایع گوناگون می توان از آن ها استفاده کرد. بنابراین بر اساس نوع استفاده و نیاز مخاطب، می توانید از مدل های متفاوت آن نیز برخوردار شوید. این بالابر هم مدل های گوناگونی دارد که باید بر حسب نوع صنعتی که در آن مشغول هستید و یا سایر مشخصات و ویژگی ها، موردی را انتخاب کنید.

ساخت بالابر هیدرولیکی صنعتی در شیراز

بالابرهای هیدرولیکی

بالابرهای هیدرولیکی از پرطرفدارترین انواع بالابر محسوب می شوند که کاربردهای بی نظیری دارند. نیروی هیدرولیکی به معنای نیروی لیفت کننده روغن است. روغنی که از آن نام بردیم نیز یا با کمک الکتروموتور برقی کار می کند یا این که پمپ دستی را برای آن به کار می برند. بالابرهای هیدرولیکی در انواع و اقسام متفاوتی تولید می شوند. مزایای این بالابر بسیار زیاد است و شامل مواردی همچون امنیت بالا، هزینه های پایین، ایمنی مناسب و غیره می شود. حتی ظرفیت آن نیز می تواند بنا به نیاز شما متفاوت باشد و هر میزان ظرفیتی هم قابلیت اجرا دارد. بالابرهای هیدرولیکی، کارکرد راحتی دارند و از ایمنی بالایی هم برخوردارند. به این ترتیب، می توانیم بالابرهای هیدرولیکی را یکی از بهترین و به عبارتی برترین بالابرهایی به شمار آوریم که در حال حاضر، مورد تولید قرار می گیرد.

بالابر هیدرولیکی
بالابر فروشگاهی و مغازه

بالابرهای برقی

این بالابر با کمک نیروی برق،کمک می کند تا افراد و یا بار به راحتی جابجا شوند. کار کردن با این دستگاه راحت است و حتی نصب آن هم به آسانی انجام می شود. هزینه تمام شده برای این دستگاه هم به نظر پایین باشد. اما لازم است بدانید که ظرفیت و تناژ پایینی دارد و از ان جایی که از کابل و زنجیر در تولید آن استفاده کردند، احتمال این که بالابر سقوط کند هم زیاد است.

بالابر ساختمانی

به منظور ساختن ساختمان های گوناگون از این بالابرها استفاده می کنند. البته نام دیگر آن، بالابر آپارتمانی و یا خانگی می باشد که به منظور جابجایی افراد و همینطور بار از آن بهره می برند.

بالابر بیماران

بالابر مخصوص بیماران را به منظور جابجایی افراد بیمار هم در محیط های بیمارستانی هم خانه استفاده می نمایند. این بالابر در مدل های گوناگونی تولید می شود و از مهم ترین آن ها می توانیم به نوع پله ای، لیفت و یا جلیقه ای و همینطور، نشیمنگاه توالت فرنگی اشاره ای داشته باشیم.

بالابر ستونی خودرویی

از این نوع بالابر، بیشتر در تعمیرگاه های خودرو استفاده می شود و وظیفه ای جز لیفت کردن خودرو را بر عهده ندارند. زمانی که عملیات لیفت کردن خودرو با کمک این نوع از بالابر انجام می شود، تمامی شرایط جهت تعمیر و نگهداری بر روی آن انجام خواهد شد. نکته مهمی که درباره این بالابر وجود دارد، تولید تک ستونه و یا دو ستونه آن است. معمولا این بالابر را در ظرفیت های متفاوت 1 تن تا 20 تن تولید می کنند، نیروی محرکه آن هم از نوع هیدرولیک می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم و ایمیل های مهم را ارسال میکنیم

    مشاوره رایگان