Flat Preloader Icon

۰۹۱۹۷۹۴۱۷۴۰

۳۶۷۰۹۹۸۵ -۰۲۶

۰۹۱۲۲۶۱۳۴۱۷

قطعات بالابر خانگی را چه چیزهایی تشکیل می دهد؟

قطعات بالابر خانگی را چه چیزهایی تشکیل می دهد؟

شاید برای شما سوال باشد که قطعات بالابر خانگی را چه چیزهایی تشکیل می دهد؟ پس با ما در این مقاله همراه شوید.

بالابرهای خانگی، از قطعات و ساز و کار متفاوت تری نسبت به آسانسور برخوردار هستند.  البته عملکرد آن ها یکسان است و هر دو در جهت بالا و پایین رفتن و حرکات عمودی تولید می شوند، اما گاها افرادی این دو را با یکدیگر اشتباه می گیرند. بالابر خانگی، ابعاد کوچک تری نسبت به آسانسور دارند و لازم است بدانید که برای نصب بالابر کابین دار احتیاجی به موتوخانه و چاهک نیست.

نوع ساختار بالابرهای خانگی بسیار ساده است حتی می توانیم به میزان سطح ایمنی آن ها اشاره ای داشته باشیم که در بالابرهای خانگی بیشتر هستند. البته لازم است توجه داشته باشید که این بالابر با چه نوع قطعاتی و توسط کدام مجموعه تولید می شود. زیرا این مورد در افزایش امنیت بالابر نقش مهمی را ایفا می کند.

اجزای اصلی بالابرهای خانگی

حال که متوجه شدید، بالابرهای خانگی، قطعات و اجزای متفاوت تری از آسانسور دارند، لازم می دانیم تا شما را با این قطعات به صورت ویژه آشنا کنیم. این قطعات عبارتند از:

نوع عملکرد قطعات اصلی بالابر خانگی

با توجه به قطعاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، نوع عملکرد متفاوتی هم میان این قطعات وجود دارد که باید با دقت بالایی مورد بررسی قرار بگیرند. یکی از مهم ترین قطعاتی که در تولید بالابر خانگی هیدرولیکی، نقش به سزایی را ایفا می کند، پاوریونیت است. پاوریونیت خود از اجزای متفاوتی تشکیل شده است و کارایی آن را مشخص می کند. این اجزا شامل، الکترو موتور، پمپ هیدرولیک و همینطور شیر برقی می باشد.

10

سال تجربه

10

سال تجربه

عملکرد پاوریونیت در بالابر خانگی :

مهم ترین عامل نیروی محرکه در بالابر خانگی، چیزی نیست جز پاوریونیت که بر اساس دستگاه و فاکتورهایی که دارد، طراحی و تولید میشود. پاوریونیت های بالابر هیدرولیک را دقیقا بر اساس پاوریونیت آسانسور هیدرولیک تولید می کنند. اولین کارکردی که می توانیم برای پاوریونیت بالابر خانگی بیان کنیم، تامین قدرت لازم و جریان سیالی است که جک به آن نیاز دارد تا بتئواند حرکت کند.
در ادامه می توانیم به کنترل جریان روغن و همینطور انباشت و نگهداری روغن لازم برای حرکت دستگاه اشاره داشته باشیم. پس برای این که بتوان پاوریونیت را طراحی و تولید نمود، باید میزان توانی که در این رابطه مورد نیاز است، جریان سیال آن، نوع و میزان فشار کاری که به آن وارد خواهد شد و همچنین حجم روغنی که مورد نیاز است را در نظر داشت.

الکترو موتور بالابر خانگی :

از این قطعه به منظور تامین جریان مورد نیاز به جهت اعمال نیرو و حرکت، همینطور به حرکت درآوردن پمپ هیدرولیک استفاده می شود. بنابراین تامین نمودن نیروی لازم و گردش پمپ نیز بر عهده این موتور است. این موتورها توسط برندهای متفاوتی تولید و عرضه می شوند که باید آن را از بهترین مارک و برند تهیه نمایید تا کارایی لازم را داشته باشد. موتورهای به کار رفته در بالابرهای خانگی را به دو صورت، غوطه ور در روغن و هوا خنک تولید می نمایند. معمولا موتورهای غوطه ور در روغن مزایای بیشتری دارند که شامل کم سر و صدا بودن آن ها و کم مصرف بودن انرژی می باشد.

پمپ هیدورلیک بالابر خانگی :

برای این که بتوان با یک حرکت نرم و کم صدا روبرو شد، پمپ نوع اسکرو می تواند بهترین گزینه در بالابر خانگی باشد. این نوع از پمپ ها را مخصوص آسانسور طراحی می کنند و می توانند یک جریان یکنواخت و بدون پالس را به همراه داشته باشند.

شیر برقی موجود در بالابر خانگی:

شیر برقی به کار رفته در بالابر کابین دار خانگی وظیفه دارد تا جریان روغن در مسیر رفت و برگشت را مورد کنترل قرار دهد. این شیرهای کنترل بایستی مرغوبیت و کیفیت بالایی داشته باشند زیرا به راحتی بر عملکرد بالابر تاثیر می گذارند. از مهم ترین قابلیت های این قطعه، کنترل دقیق جریان روغن ورودی و خروجی می باشد. به این طریق، سرعت آسانسور تحت کنترل خواهد بود.

جک بالابر خانگی :

جک بالابر خانگی، روغن را از طریق دو سیلندر به پیستون پمپ فشار، مورد انتقال قرار می دهد. پس از بسته شدن شیر مکش، می توان فشار حاصله داخل مخزن را مشاهده کرد. این فشار موجب می شود تا پیستون در محفظه بلند شده و در نتیجه، جسم سنگین هم به تبع آن بلند گردد.

کارسلینگ بالابر خانگی :

این قطعه را می توانیم یکی از مهم ترین قطعات در بالابر خانگی به شمار آوریم که وظیفه حمل کابین را بر عهده دارد. در این قطعه، پاراشوت لحظه ای به کار برده اند. بنابراین هنگام افزایش سرعت کابین و یا حتی در زمان سقط بالابر، موجب می شود به صورت کامل بایستد و در نتیجه کابین به سمت پایین سقوط نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

Related Articles



  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

ثبت نام کنید و در خبرنامه ما مشترک شوید

ما به حریم خصوصی شما احترام می گذاریم و ایمیل های مهم را ارسال میکنیم

    مشاوره رایگان